Nasz portal korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Więcej informacji

Nasz portal korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies, które pozwalają zwiększać Twoją wygodę. Z plików cookies mogą także korzystać współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Dla Twojej wygody założyliśmy, że zgadzasz się z tym faktem, ale zawsze możesz wyłączyć tę opcję w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Więcej informacji można znaleźć na stronie Wszystko o ciasteczkach.

tło
pl|en
Końska dawka emocji!
Menu

Partynice konkurentem dla słynnych Pardubic

2018-05-17

Tor wyścigów konnych w czeskich Pardubicach, gdzie rozgrywana jest słynna na cały świat przeszkodowa gonitwa Wielka Pardubicka, musi walczyć o konie i jeźdźców z torami zagranicznymi, przede wszystkim w Polsce - pisze czeski portal Seznamzpravy.cz w tekście zatytułowanym "Pardubické závodiště bojuje o závodníky. Přebírají mu je jednodušší tratě v Polsku či Itálii". Wielkim konkurentem dla Pardubic stał się Wrocław, który dużo inwestuje i stale się rozwija. Dlatego też w Pardubicach podjęto decyzję o inwestycjach, które podniosą atrakcyjność tamtejszego toru. Jedną z nich jest przeszkoda wodna, która właśnie została oddana do użytku podczas inauguracji sezonu w stolicy czeskich wyścigów przeszkodowych. Została zbudowana na wzór wrocławskiej!

Wrocławski tor wyścigów konnych konnych największym konkurentem dla legendarnych czeskich Pardubic
"Pardubicki tor wyścigowy walczy o jeźdźców. Przyciągają ich łatwiejsze tory w Polsce lub we Włoszech"
Na torze wyścigowym w Pardubicach, na którym odbywa się słynna Wielka Pardubicka, powstał problem konkurencji. Zarówno o czeskich, jak i zagranicznych jeźdźców, którzy startują tu w wyścigach, trzeba walczyć z zagranicznymi torami, szczególnie tym w Polsce. Dlatego w nowym sezonie, Spółka Wyścigowa szuka sposobów na uatrakcyjnienie wyścigowych dni dla właścicieli koni i odwiedzających.
"Wielu właścicieli i trenerów odkryło, że pieniądze można zdobywać za granicą dużo mniejszym wysiłkiem, ponieważ nasz tor wyścigowy jest naprawdę wyjątkowy i trudny" - powiedział Martin Korba, dyrektor pardubickiego toru. Konkurencyjne tory wyścigowe powstają za granicą, na przykład we Włoszech, ale przede wszystkim w Polsce. Wielkim konkurentem dla Pardubic stał się polski Wrocław, około 120 kilometrów od granicy z Czechami, który inwestuje w swój tor i stale go rozwija .
Dlatego Spółka Wyścigowa musi dokonać inwestycji, które sprawią, że tor wyścigowy w Pardubicach będzie atrakcyjny zarówno dla właścicieli koni, jak i dla odwiedzających. Od sezonu 2018 będzie udostępniona nowa przeszkoda. "Jest to woda o długości 50 metrów i szerokości 10 metrów, podobna do tej we Wrocławiu" - dodaje Korba. Tor pardubicki posiada jedne z najtrudniejszych przeszkód na świecie, a najtrudniejsza przeszkoda, Wielki Taxis , skacze się tylko raz w roku podczas słynnej Wielkiej Pardubickiej. W ciągu roku nie można na niej nawet trenować.
W tym roku Spółka zainwestuje w tor wyścigowy około 7 do 9 milionów koron. Rekonstrukcja będzie dotyczyła stajni, parkingu a sieć telewizyjna oparta na światłowodzie, będzie warta około miliona koron.
Najbardziej znanym tutejszym wyścigiem jest Wielka Pardubicka. Odbędzie się tradycyjnie w drugą niedzielę października, w tym roku będzie to już 128 rocznik. Dodatkowo, w ciągu dziewięciu dni wyścigowych , przygotowano kolejne 80 wyścigów. Jednak z samych wyścigów tor nie jest w stanie przeżyć. Wielka Pardubicka to marka, na której można budować, ale to tylko jeden dzień w roku, a my musimy zapewnić, że tor wyścigowy będzie działał przez cały rok" - powiedział Richard Beníšek, prezes zarządu Spółki. Spółka będzie zatem dążyć do zwiększenia liczby atrakcyjnych wydarzeń publicznych. " Tor musi być uniwersalny i bardziej wykorzystywany" - dodał Beníšek.
Większościowym właścicielem Spółki jest miasto Pardubice, które jest również jej największym inwestorem. A ponieważ budżet miasta jest ograniczony, zgodnie ze słowami burmistrza Martina Charváta (ANO 2011), ogranicza to możliwości inwestowania i rozwoju. "Zawsze kiedy minister rolnictwa podczas Wielkiej Pardubickiej pyta mnie, co tu mamy nowego, odpowiadam że nic, bo ministerstwo nie myśli o nas. Jeśli nie dostaniemy od Państwa środków finansowych, to nie możemy zaplanować dużego rozwoju - powiedział Charvat.
Sezon wyścigowy w Pardubicach rozpocznie się we wtorek 8 maja, wyścigiem otwarcia sezonu, a zakończy się 14 października 128 rocznikiem Wielkiej Pardubickiej. Podczas sezonu na torze wyścigowym odbędzie się również muzyczny i gastronomiczny festiwal, dziecięce dni oraz kilka imprez sportowych, takich jak listopadowy wyścig Taxis Gladiator Race.

facebook